SenjaAirsoft
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


Senja Airsoft Klubb
 
IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
Vinterspill kommer snarest.!

 

 Diskusjon rundt oppgradering av våpen

Go down 
AvInnlegg
MikMo
Admin



Antall Innlegg : 211
Join date : 09.06.2009
Telefonnummer : 97156687

Diskusjon rundt oppgradering av våpen Empty
PosteTema: Diskusjon rundt oppgradering av våpen   Diskusjon rundt oppgradering av våpen EmptyAugust 5th 2009, 17:42

Hei Folkens

Sett i lys av at jeg har fått mye erfaring med fiksing/oppgradering av softguns så vil jeg gjerne dele litt erfaringer med dere andre. Denne erfaringen fikk jeg av å bytte ut en million deler i min M15A4spc i forbindelse med feil(var ikke i bruk siden jeg flyttet fra Tromsø for 4 år siden).


Det som ansporet meg til å lage dette innlegget er at jeg ser at flere og flere kjøper ferdigoppgraderte våpen fra Game-on. Dette er i beste fall ingen god ide, I verste fall e det en dyr og elendig ide.

Argumentasjonen for å oppgradere våpnene er selvfølgelig et ønske om bedre presisjon og rekkevidde. I utgangspunktet forstår jeg denne tankegangen, men samtidig er jeg av oppfatningen at det er dumt å starte en trend hvor noen har fordeler foran spillere som holder seg innen for lovlig standard. Dette vil medføre at folk enten mister interessen for å spille, eller at de også kjøper upgrade.

Hvis resultatet blir at alle kjøper upgrade, så blir det ikke noe problem. Det som bekymrer meg er hvis folk slutter å spille fordi de føler at de må bruke for mer penger på en hobby, enn hva de syns det er verd. Det sikkerhetsmessige aspektet med oppgraderinger er også en problemstilling som bør belyses. Spesielt hvis vi får tillatelse til å bruke Rødbergodden og skal i gang med SIBO.

Så over til poenget: Jeg hadde i en periode en 120% fjær i min m15. Etter 1 spilling så jeg tydelige tegn til slitasje på sylinder, gearboks og gear. Dette til tross for at mitt våpen har en forsterket gearbox av meget god kvalitet (classic army Proline). De våpnene som det ryktes at flere kjøper har iflg specs fra Game-on IKKE forsterkede deler i gearkasse. Dette betyr at våpnene deres blir utsatt for en bruk de ikke er beregnet for. Dette blir på samme måte som når man trimmer bil. Det er en jævli dårlig ide å kun øke effekt uten å samtidig forsterke drivlinje, fjæring og eventuelt gear.

Det som ble løsningen for mitt vedkommende var å montere presisjonsløp ny hop-up og ny hop-up bucking. Dette løste problemet jeg originalt hadde og forbedret utgangshastighet samt presisjon. Hele greia koster ca 300 kr og tar 2 minutt å montere(involverer ikke å skru opp mechbox).

På denne måten kan folk kjøpe rimeligere våpen, få en rimelig upgrade som ikke ødelegger våpnene og som øker presisjon forhåpentligvis uten å øke utgangshastigheten så mye. Disse våpnene vil da også mest sannsynlig være mulige å bruke til SIBO.

Takk for oppmerksomheten.
mvh
Mikal.
Til Toppen Go down
 
Diskusjon rundt oppgradering av våpen
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Diskusjon rundt neste spill
» Refleksjona rundt venting
» Nytt Våpen på tur!
» Senja Airsoft som organisert klubb
» Forskrift om våpen !

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
SenjaAirsoft :: Forum :: Diverse softgun snakk-
Gå Til: